niedziela, 7 marca 2010

Nowy piecyk już tuż tuż

Tym razem post dla mnie aby sobie to jakoś uporządkować. Chyba, że kogoś interesują komputery lub mu się nudzi to lektura go zaciekawi. Zasilacz już zamówiłem z innego sklepu. Bo w agito nie mają a o OCZ dowiedziałem się kilka złych rzeczy. Miałem zamiar kupić u siebie ale każą sobie czekać 14 dni, w dodatku roboczych, więc wole dać piątke więcej i ktoś mi przyniesie do domu. Zdecydowałem się i już kupiłem BeQuiet Pure power l7 430W za kwotę 219zł. Nie pomyślałem z jedną rzeczą i nie porównałem cen, bo w gralu, tam gdzie kupiłem PSU mięli karte graficzną tańszą o 17 złotych. To mogłem i odrazu kartę zamówić, ale cóż nie pomyślałem, mówi się trudno. Więc jak przyjdą wszystkie części to złożyć to do kupy. Potem spisać sobie wszystkie potrzebne programy, najlepiej odrazu je pobrać i nagrać na płytkę plus wszystkie duperele z mojego starego dysku, typu obrazy muzyka dokumenty zdjęcia itd. Będzie tego sporo bo ponad 100GB. Ale postaram się to jakoś mocno ograniczyć. Spisać również wszystkie ustawienia windowsa. Potem na nowym sprzęcie zainstalować windowsa xp, wgrać sterowniki do płyty, grafiki i dźwięku, teraz można już działać. Potem po kolei wgrywać programy. Najpierw na sam początek programy do monitoringu typu Everest, Speedfan, Cristaldisk info, SuperPi celem sprawdzenia jak to wszystko działa i czy się zgadza. Potem użytkowe i niezbędne. Tak zwany pakiet startowy. I jest ich mnóstwo nie sposób mi spamiętać. Np Xpantispi plus ustawienie, w między czasie ustawić windowsa, typu zdjąć ograniczenie na internet które jest fabrycznie ustawione w ustawieniach i wiele innych. ponadto, total comander, office, adobre reader, audacity, RAW video tools, Foobar, kodeki do obrazy, FFDSHOW, mpc, Smplayer, Deamon, WinRar, Noiseware, HDtune pro,Diskkeeper, Fraps, Driver Cleaner, I-doser, ACDsee, DVDshrink, Gimp2, ETKA, CCleaner, i wiele wiele innych.. ah aż mi się wszystkiego odechciewa jak nad tym myślę, żeby doprowadzić komputer do stanu używalności, to nie wszystko potem pakiet internetowy typu KIS, WTW, FF plus ustawienie jego, dodając stare zakładki itd wtyczki nie wtyczki, samym FFem można się bawić kilka godzin!! Jak to wszystko będzie zrobione to może przy dozie szczęścia w marcu się wyrobie.. z uwagi na to że pracuje, nie mam wolnego, więc po prostu nie mam na to czasu. Potem dochodzą ustawienie wizualne i graficzne, dzwiękowe, testy nie testy, i właśnie testy testy i jeszcze raz TESTY!! wszystkiego. to może zająć ponad 2 tyg! Jak już zrobię sobie to wszystko i będzie można się już tylko cieszyć sprzętem to sprawdzić możliwości tego wszystkiego. Jako, że Bios posiada możliwość zakładania profili i w ogóle jest fajnie rozbudowany z wieloma funkcjami to najpierw, sprawdzić czy da się odblokować pamięć L3. Jak się odblkuje to albo komputer się po prostu nie włączy i nici z tego, albo się włączy i zaraz padnie, albo się włączy i będzie działał. Wtedy trzeba przeprowadzić co ? Nie co innego jak znów TESTY stabilności komputer. Myślę, że SuperPi na próbce 32M załatwi sprawę jak przez 30 min wszystko będzie pomyślnie można założyć, że sprzęt jest stabilny, chodź jakby chcieć przeprowadzić dokładne testy, trzeba zainstalować inny program i testować sprzęt przez powiedzmy 8h. A przed tym wszystkim przeprowadzić w ogóle test stabilności czy wszystko na stocku dobrze hula temperatury nie temperatury itd. Jak będzie stabilny, to spowrotem wrócić się do biosu i na dzieńdobry zwiększyć taktowanie rdzenia z 2.6 na 3.0 Ghz.. i znów testy, JAK będzie wporządku zapisać profil o nazwie GRY. Potem stworzyć nowy profil. Czyli wyłączyć jeden rdzeń, i pobawić się w undervolting.. gdzie testy testy i jeszcze raz testy. Nudne długie i męczące. Jak wszystko będzie git, zapisać profil o nazwie ECO, lub NORMAL. I na codzień korzystać właśnie z niego. Jak przyjdzie potrzeba zagrania w grę przęłączyć na profil GRY. Jak tak się zastanawiam to nie widzę opcji aby wiedzieć na czym siedzę w tym miesiącu. Bo praca praca praca. Swój obecny komputer znam i wiem co się po nim spodziewać i co może a co nie może, po każdym mały znaczącym szczególe jestem w stanie stwierdzić co będzie albo o co chodzi, a tutaj będzie wszystko od nowa. To tak jak nowe dziecko, i wychowywanie go poniekąd. Od nowa gdzie stare dziecko jest już dorosłe. Nawet, trud jaki trzeba do tego włożyć jest podobny. Nie obędzie się też bez testu podłączenia tego wszystko do telewizora LCD FULLhd 37cali i potestować sobie :] Oczywiście zakładając, że wszystko przyjdzie to co trzeba jak trzeba i czy nie będzie uszkodzone, lub czy będzie wolne od wad. Przydałby się drugi monitor na nowym kompie tworze i robie a obok korzystam sobie ze starego, a tak będe musiał się zająć albo tym albo tym.. Chyba, że.. hehe robić wszystko pod tym TV 37 cali :E Kończę.. 2 dni "maratonu uśmiechu" w pracy już za mną.. jeszcze 4! I potem jak szczęscie dopisze spotkam się wypije co nieco i być może będzie spotkanie z Marry Jane.. oby. Jak nie to się zdołuje..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz