piątek, 9 września 2011

Telefony w Mixsie - dlaczego mi sie to nie oplaca ?

Troszki z nudow postanowilem poruszyc temat telefoni komorkowej i moje przemyslenia w tej kweti. Obecnie od dobrych paru lat, od 5 jak sie nie myle, korzystam z mix Plusa. Obecnie zostalo mi 11 doladowan do konca umowy i z przyjemnoscia z niej zrezygnuje. Dlatego, ze jest to bezsensowny koszt. Otoz musze doladowywac co miesiac doladowanie na kwote 30zl. Co w skali roku daje mi wydatek za uzytkownie 360zl. Pol bidy jezeli ktos te 30zl wykorzystuje zawsze co miesiac i ogolnie dosc aktywnie korzysta z komorki. Ja z telefonu korzystam dosc malo. Laczny czas polaczen mojego telefonu od stycznia 2008r to 33h 50min i 49sek, z czego 20h 17min i 51sek to polaczenia wychodzace. Wyliczajac z tego srednia (z wychodzacych), daje to 27 minut wychodzacych miesiecznie. Co do SMSow. Ogolnie od stycznia 2008 wyslalem 1576 wiadomosci tekstowych, co daje srednio 35 SMS-ow miesiecznie. Zeby przedstawic dokladnie faktyczna ilosc pozwole sobie napisac ile smsow wylalem w ostatnich miesiacach.
Jako ciekawostke podam ile SMSow dostalem w pazdzierniku 2010, kiedy to bylem in love a i dziewczyna miala na mnie lekkiego crusha :D W ramach ciekawostki bo i wtedy dosc pokaznie nabilem sobie licznik wyslanych wiadomosci (ktorych to nie mam na telefonie, wiec dlatego nie podam ilosci wyslanych)
Wiec przychodzace
Pazdziernik 2010 - odebralem 186 wiadomosci tekstowych, wiec wyslalem tez podobnie. Glownie to korespondecja miedzy mna a ow samica :d Teraz przejdzmi do zalozonego tematu tj ilosc wyslanych od stycznia br.

Wiadomosci wyslane
Styczen 2011 - 19 smsow
Luty 2011 -23 smsy
Marzec 2011 - 17 smsow
Kwiecien 2011 - 45 smsow
Maj 2011 - 17 smsow
Czerwiec 2011 - 20 smsow
Lipiec 2011 - 27 smsow
Sierpien 2011 - 11 smsow

Jak widac powyzej srednia 35 nabila mi wlasnie korespondencja z ow dziewczyna. Ale wracajac do glownego tematu. Jak widac z tefefonu duzo nie korzystam.W dodatku w plusie przynajmniej w tej starej taryfie w ktorej jestem, co miesiac przysluguje mi 50 darmowych smsow do wszystkich sieci, wiec za smsy nie place nic, null 0,00. Rozmowy tez wiele nie wychodza. Dlatego te 30zl co miesiac praktycznie w ogole nie wykorzystuje. I bez sensu wydaje 360zl rocznie. I teraz stawiajac pytanie w temacie. Przykladowo przedluzam umowe. Interesuje mnie model powiedzmy Samsung Wave 8500, ktorego w ofercie Plusa, T mobile, Orange nie ma w ogole w mixsie ;e
w Playu wyceniaja na 899zl przy 30 doladowaniach po 30zl i 789zł na 40 doladowan. Gdzie co miesiac musze wydawac 30zl i teraz na allegro kosztuje ten model nowiutki z gw bez brandowanego softu czyli lepszy okolo 770zl! Wniosek jest widoczny golym okiem. Nie dosc ze podpisujemy umowe i jestesmy uwiazani z operatorem to jeszcze za telefon mimo umowy placimy uwaga WIECEJ niz taki sam telefon bez aktywacji na wolnym rynku! Absurd! Idea tego typu rozwiazania tj MIX byla zgola inna, tj cechy prepaidu, czyli na karte z tanszymi cenami telefonow, jak widac posunelo sie to w innym kierunku, widac mysla ze ludzie tego nie zauwaza.

I teraz przykladowo bierzemy sobie takie tefefon w playu za 899zl w ofercie 30/30 co da 900zl. Razem wyniesie nas to 1800zl. I 1989zl przy 40 doladowaniach (ciekawe nie dosc ze dluzej u nich jestesmy to nam wychodzi prawie 200zl drozej. zenua)
Kupujac taki telefon na allegro zaplace 770zl za telefon i uwaga 75zl przez 30 msc (odpowiednik ilosci doladowan mixsa) za uzytkowanie na karte a nie 900zl. Co razem da mi 845zl. Oszednosc 1000zl. Dziekuje dobranoc :P
Dlaczego 75. Dlatego ze ofercie pewnej sieci doladowanie za 5zl przedluza wychodzace na 2 miesiace, wiec rocznie bede musial wydac na doladowania 30zl. 5zl na 2 miesiace starczy mi w zupelnosci przy duzo nizszczych cenach rozmow, a do tego gratis otrzymuje 50MB pakietu interenetowego, za ktory w plusie trzeba placic. Na moje potrzebny to wystarczy. Wiec jak widac kupujac telefon oddzielnie i nie podpisujac zadnych umow moge zaoszczedzic az 1000zl. Dlatego mi sie nie oplaca przedluzac umowy i tkwic w tych mixsach, sprawdz moze i Ciebie rzna na kase ;e
Wyliczajac jeszcze inaczej


Średnio miesięcznie wydzwaniam 27 minut i wysyłam 35smsów.
Minuta połączenia w tej sieci kosztuje 19gr do wszystkich, a sms 10gr. więc daje to 5,13zł miesięcznie na rozmowy i 3,50zł za smsy. Razem 8,63zł miesięcznie. A jako że smsy można wysyłać za darmo z bramki internetowej (darmowy pakiet) to jeszcze mniej. ale załóżmy 8,63złx30(odpowiednik ilości doładowań przy mixsie) = 258,90zł
770+258,90= 1028.90zł przy opcji allegro i karta i 1800zł przy mixsie
1800-1028.90= 770,10zł taniej przy opcji allegro i karta. Ale to jest srednio a jak widac powyzej nie wydzwaniam 27 i nie wysylam 35 w miesiacu, na srednia sklada sie calosc praktycznie wyglada to inaczej, ale zeby nie bylo zrobilem i takie wyliczenie ;P


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz